Inleiding

Bij Krachtig Thuis streven wij naar een hoge kwaliteit van onze dienstverlening. Wij doen ons uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wij willen graag dat u dit dan bij een van onze medewerkers kenbaar maakt. Hoe eerder wij op de hoogte zijn, hoe eerder wij kunnen proberen de oorzaak van de ontevredenheid weg te nemen. Mocht u toch ontevreden blijven, dan kunt u een klacht indienen volgens onze klachtenprocedure.

Wat is een klacht

Een klacht kan gaan over de werkwijze, bereikbaarheid, handelswijze, bejegening et cetera van Krachtig Thuis in het algemeen of een medewerker in het bijzonder.

Voorwaarden

  • Iedere belanghebbende binnen een door Krachtig Thuis uit te voeren WMO-, of jeugdwettraject heeft het recht om een klacht in te dienen.
  • De klacht mag ingediend worden bij de directie van Krachtig Thuis, maar mag ook rechtstreeks gemeld worden bij het klachtenportaal.

Klacht indienen bij Krachtig Thuis

  • De klacht kan schriftelijk worden ingediend bij de directie van Krachtig Thuis. (Dit mag ook per e-mail). Een schriftelijk ontvangen klacht zal schriftelijk worden bevestigd binnen 3 werkdagen.
  • Een klacht wordt ondertekend en bevat tenminste:
    • Naam en adres van de melder;
    • De datum van de melding;
    • Een omschrijving van de klacht: de gedragingen, uitlatingen en/of handelingen waarover geklaagd wordt.

Procedure

Uw klacht wordt in behandeling genomen door de directie van Krachtig Thuis, Maartje Wouters en Kim van Rumund. Binnen een week zal er contact met u opgenomen worden over de ingediende klacht en vervolgprocedure.

U kunt de klacht per post of e-mail naar ons toe sturen.
Per post:

Krachtig Thuis

Rossinistraat 9, 5344 AK Oss
Per mail:t.a.v. M. Wouters en K. van Rumund
info@krachtig-thuis.nl
De directie handelt de klacht niet af, wanneer zij niet onpartijdig kunnen zijn. De behandeling van de klacht geschiedt in dat geval door een persoon die in ieder geval niet bij de gedraging betrokken is geweest. Deze onafhankelijke klachtenafhandeling zal geschieden door de vertrouwenspersoon. Binnen Krachtig Thuis is dit Heidi Kremers (06 39 27 10 67).

Klachtbehandeling

In eerste instantie zal de directie alle betrokken partijen horen. Van daaruit zal het voorstel gedaan worden om met elkaar in gesprek te gaan. In dit gesprek krijgt ieder de kans om zijn/haar verhaal te doen. Vervolgens proberen we samen tot een constructieve oplossing te komen. Wanneer er afspraken worden gemaakt, wordt ook afgesproken hoe deze geƫvalueerd worden. De directie maakt een verslag van alle stappen die genomen zijn en afspraken die zijn gemaakt.

Geen verplichting tot afhandeling klacht

De klacht hoeft niet in behandeling te worden genomen indien:
  • Het feit waartegen geklaagd wordt, langer dan drie maanden voor indiening van de klacht heeft plaatsgevonden;
  • De klacht anoniem is.
Van het niet in behandeling nemen van een klacht wordt de melder en/of de opdrachtgever zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 10 werkdagen na ontvangst van de klacht door de eigenaar schriftelijk en gemotiveerd in kennis gesteld.

Klacht indienen bij klachtenportaal

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Zorg Krachtig Thuis is hierbij aangesloten met ID nummer 8221. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

M. Wouters & K. van Rumund